Päivätyökeräys

Kutsumme oppilaitokset mukaan lukuvuoden 2016–2017 päivätyökeräykseen. Toteutamme keräyksen teemalla kuulonsuojelu. Kuulovammojen ennaltaehkäisy on yksi liiton toiminnan painopisteistä.

Päivätyökeräyksen tuotto käytetään liiton vaikuttamistoimintaan, jonka tavoitteena on ehkäistä meluvammojen syntymistä. Erityisesti nuorten vapaa-aikanaan saamat meluannokset ovat kasvaneet.

Keräyksen toteuttaminen oppilaitoksessa

Oppilaitokset voivat osallistua päivätyökeräykseen milloin tahansa lukuvuoden 2016-2017 aikana. Keräyksellä on Poliisihallituksen lupa POL-2015-8441. Kuuloliitto on vakuuttanut keräykseen osallistuvat oppilaat työpäivän ajaksi. Palkkiosta ei tarvitse maksaa veroa.

Keräys toimii siten, että oppilaat tekevät työtä koulupäivän ajan kotona, naapurissa, sukulaisilla, yrityksissä tms. Esitämme, että oppilaille maksettaisiin työstä korvausta vähintään 10 e/oppilas. Koulut tilittävät oppilaiden saamat korvaukset päivätyökeräykselle. Halutessaan koulut voivat kuitenkin pidättää tuotosta 20 % käytettäväksi leirikouluun tai oppilaskunnan toimintaan

Ilmoittautuminen keräykseen

Päivätyökeräykseemme voi ilmoittautua soittamalla numeroon 0400 426 146 / Kaija Latva-Koivisto. Ilmoittakaa seuraavat tiedot:

• Koulun nimi ja osoite
  • Koulun yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  • Päivätyökeräyksen suunniteltu ajankohta
  • Osallistuvien oppilaiden arvioitu määrä

Kun olemme saaneet ilmoituksenne, lähetämme koulullenne kahden viikon kuluessa keräysmateriaalit sekä ohjeet keräystä ja tilitystä varten. Halutessanne pyrimme järjestämään kouluvierailun, jossa kerromme miten voit suojata kuuloasi.