Tee kertalahjoitus

Voit tukea Kuuloliiton toimintaa kertalahjoituksella.  Vuonna 2017 lahjoituskohteina ovat Kuulolähipalvelu, Kuuloauto, Lasten ja nuorten leirit sekä Kopolan kurssikeskuksen toiminta.  Voit myös liittyä tämän sivun alareunassa olevalla lomakkeella Lahjoittajarekisteriin.

Tee tilisiirto haluamallasi summalla lahjoitustilille: FI92 8000 1300 2217 37

Jos haluat kohdentaa lahjoituksesi tiettyyn toimintaan, lisää tilisiirtoon viitenumero.  Viitenumero löytyy lahjoituskohteen nimen perästä.

Rahankeräyslupa POL-2015-8441 on voimassa 1.1.2016 – 31.12.2017.

Kuulolähipalvelu – viitenumero 551229

Kuulolähipalvelutoiminnassa on mukana liki 300 vapaaehtoista.  Vuosittain he kohtaavat lähes 10 000 asiakasta.  Verkon ja puhelimen kautta ohjausta saa yli 1000 henkilöä.

Kuulolähipalvelussa koulutetut vapaaehtoiset ohjaavat ja neuvovat kuuloon ja kuulon apuvälineisiin liittyvissä kysymyksissä sekä antavat vertaistukea.  Palvelu on maksutonta ja sitä tarjotaan kaikille tarvitseville yli 50 yhdistyksessä ympäri Suomea.

Tarve palveluun on suuri etenkin ikääntyneiden keskuudessa.  Yli 75-vuotiaista suurimmalla osalla on kuulon alenema.  Liian moni heistä vetäytyy sosiaalisesta kanssakäymisestä, toiminnasta ja tapahtumista, sukujuhlista ja kissanristiäisistä, koska eivät enää pysy keskusteluissa mukana.

Kuulolähipalvelu tukee osallistumista, se ylläpitää toimintakykyä ja itsenäistä selviytymistä!

Kuuloliitto kouluttaa ja ohjaa säännöllisesti sekä uusia että jo mukana olevia vapaaehtoisia kuulolähipalvelutoimintaan.  Tue vapaaehtoisten koulutusta ja yhdistystemme kuulolähipalvelutoimintaa!

Kuuloauto – viitenumero 551339

Kuuloliiton kuuloauto tuo kuulovammaisuuteen liittyvää tietoa turuille ja toreille, lähelle ihmisiä. Autossa tehdään kuuloseula, joka kertoo, onko henkilön kuuloa syytä tutkia tarkemmin ja lähteä sovittamaan vaikkapa kuulolaitetta. Kuuloyhdistysten vapaaehtoiset neuvovat ja opastavat autolla. He kertovat, mitä apua on saatavilla ja mistä sitä haetaan. He kertovat myös yhdistyksen tuesta ja tarjonnasta kuulovammaisille, mahdollisuuksista tulla mukaan ja osallistua.

Pidetään kuuloauto liikkeellä – tue avun saamista lähelle ihmisiä!

Käytämme saamamme tuen kuuloauton polttoaine- ja ylläpitokuluihin sekä toiminnassa mukana olevien vapaaehtoisten kouluttamiseen ja valmentamiseen.

Lasten ja nuorten leirit – viitenumero 551119

Kuuloliiton Lasten ja nuorten leireillä seikkaillaan, tehdään teatteria ja elokuvia, tutustutaan luontoon ja muihin leiriläisiin. Leireillä lapset tapaavat usein ensimmäisen kerran toisen ikäisensä, jolla on kuulolaite korvassa. Monelle on yllätys, että on olemassa toisiakin 10-vuotiaita, jotka eivät kuule hyvin ja käyttävät kuulolaitetta.

Vertaisseura leireillä – mahdollisuus tavata toisia kuulovammaisia lapsia ja nuoria ja vaihtaa heidän kanssaan kokemuksia – on voimaannuttavaa ja itsetuntoa vahvistavaa.   Hauskanpidon ja vertaisseuran lisäksi leireillä pohditaan kuulovammaisuuteen, koulunkäyntiin ja opiskeluun liittyviä kysymyksiä sekä tutustutaan apuvälineisiin ja opiskelua helpottaviin ratkaisuihin.

Tue Lasten ja nuorten leiritoimintaa, kasvua vahvaksi aikuiseksi!

Kopolan kurssikeskus – viitenumero 551449

Kopolan kurssikeskuksesta keskellä hämäläistä luontoa Kuhmoisissa on tullut monelle kuulovammaiselle toinen koti. Koti, missä voi levätä ja elpyä, virkistyä ja voimaantua.

Kuntoutuskurssien lisäksi Kopolassa järjestetään erilaisia harrastetapahtumia, retkiviikonloppuja, opetellaan somen ja viittomien käyttöä, juhlitaan Kekriä ja lomaillaan. Mukaan tulijat maksavat osan tapahtumien kustannuksista, osan kustantaa liitto. Puitteet kokoontumisille ovat vaatimattomat. Monet tapahtumat ja kunnostukset toteutetaan vapaaehtoisten voimin. Jossain kuitenkin tarvitaan myös silkkaa rahaa.

Kohdista lahjoituksesi Kopolaan, kuulovammaisten yhteiseen kotiin!  Käytämme lahjoitukset Kopolan ylläpitämiseen ja tapahtumien toteuttamiseen.

Kopolassa tuntee kuuluvansa joukkoon

Lahjoittajarekisteri

Liittymällä lahjoittajarekisteriin saat neljä kertaa vuodessa lahjoittajakirjeen.  Rekisteriin liittyminen ei velvoita lahjoittamiseen. Voit valita koska ja mihin lahjoitat.

Rekisteriin kerättyjä tietoja käytetään vain lahjoittajakirjeen lähettämiseen.  Lahjoittajarekisteriseloste.
Ota yhteyttä Kaija Latva-Koivistoon / 0400 426 146