Tilaa työpaja

Digipaja on hyvä keino tutustua omaan älylaitteeseen ja saada oppiminen käyntiin. Pajassa harjoitellaan mm. Google-hakutoimintoa ja älylaitteen perusasetusten hallintaa. Käytännön harjoitusten lisäksi pajassa on tilaa keskustella digitalisaatiosta ja sen herättämistä ajatuksista. Voit osallistua ilman aiempaa osaamista.

Voit tilata myös yhdistyksen tarpeisiin räätälöidyn digipajan. Tällaisessa pajassa voidaan perehtyä esimerkiksi Facebook-sivuston ja WhatsAppin käyttöön, valokuvaukseen tai johonkin muuhun yhdistyksen toimintaa tukevaan digitaaliseen palveluun.

Yhden pajan kesto on kaksi tuntia. Tilan valmistamiseen on lisäksi hyvä varata ylimääräinen puoli tuntia. Oppimisen takaamiseksi yhden pajan osallistujamäärä on rajattu 12 henkilöön.

Miten tilaat työpajan?

1. Lähetä meille sähköposti ja kerro, millainen paja teitä kiinnostaa: hanna.rantala[at]kuuloliitto.fi
  2. Ehdota teille sopivia ajankohtia.
  3. Etsi paikkakunnaltasi pajaan sopiva tila ja varaa se pajan käyttöön 2,5 tunniksi.
  4. Ilmoita, onko yhdistyksessänne käytössä induktiosilmukkaa tai onko työpajatilassa induktiosilmukka. Jos ei, järjestämme induktion muuta kautta.
  5. Nimeä pajalle yksi vastuuhenkilö, jonka kanssa voimme sopia käytännön järjestelyistä.

Miten valmistaudut pajaan

Ota mukaan oma älypuhelin tai tabletti. Mukanani on kaksi varatablettia, jos mietit vielä laitteen hankintaa. Pajan jälkeen vastaa lyhyen palautekyselyyn.

Missä digiopastusta ja -tukea on tarjolla?

Digitukea, digiopastusta, atk-kursseja, tietokoneneuvontaa… Digitukea on saatavilla monilla nimillä. Selvitä, tarjotaanko omassa asuinkunnassasi digiopastusta ja koska sitä on tarjolla.
SeniorSurfin opastuskartta näyttää sinulle, missä digiopastusta on tarjolla.

Digitukea on saatavilla myös verkossa: hae tietoa sinua askarruttaviin pulmiin internetistä.
Yle:n Digitreenit tarjoaa tietoa ja tukea itsenäiseen opiskeluun.