Sopeutumisvalmennuskurssi ikääntyville kuulokojeen käyttäjille ja heidän läheisilleen

Paikka: Kopolan kurssikeskus
Osoite: Velisjärventie 50, Kuhmoinen, Suomi
Katso kartalla

Kurssien aiheina ovat kuulo ja sen vaikutukset toimintakykyyn. Osallistujat saavat valmiuksia kuulokojeen käyttöön sekä tietoa kuulon apuvälineistä, kommunikaatiomenetelmistä ja tulkkauspalvelusta. Vertaiskeskustelut huonokuuloisuudesta, läheisten kokemuksista ja arjessa toimimisen keinoista ovat olennainen osa kurssiohjelmaa.

Kurssit sisältävät viiden päivän kurssiohjelman. Majoitus on kahden hengen huoneissa täysihoidolla. Kurssit järjestetään Veikkauksen tuella ja ne ovat osallistujille maksuttomia. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.

Lisätietoa ja hakemukset:

Kuuloliiton verkkosivut: https://www.kuuloliitto.fi/palvelut/koulutukset-ja-kurssit/

Kuuloliiton aluetyöntekijät: https://www.kuuloliitto.fi/yhteystiedot/toimihenkilot/

Kurssisuunnittelija Sanna Lehtoväre p. 040 770 3803, sanna.lehtovare@kuuloliitto.fi

Hakemukset tulee lähettää viimeistään kuukautta ennen kurssin ajankohtaa, joko sähköpostilla (osoitteet yllä) tai maapostina seuraavasti: Kopolan kurssikeskus, PL 11, Velisjärventie 50, 17801 Kuhmoinen

Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta kirjeellä noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet kuulon sopeutumisvalmennukseen.