Alueellinen sopeutumisvalmennuskurssi Tampereella

Osoite: Pyynikintie 13, 33230 Tampere, Suomi
Katso kartalla

Kuuloliiton alueelliset sopeutumisvalmennuskurssit 2020

Kuuloliitto järjestää kymmenen alueellista sopeutumisvalmennuskurssia vuonna 2020. Kahdeksan kurssia on suunnattu ikääntyneille kuulokojeen käyttäjille, yksi kurssi on tarkoitettu työikäisille ja yksi kurssi on tinnituspainotteinen. Kaikkiin kursseihin voi myös läheinen osallistua.

• 21. -22.4.2020 Tampere, Scandic Rosendahl

Kursseilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat valmiuksia kuulokojeen käyttöön ja tietoa kuulon apuvälineistä, kommunikaatiomene-telmistä sekä tulkkauspalvelusta. Vertaiskeskustelut kuulon vaikutuksista toimintakykyyn, läheisten kokemuksista ja arjessa toimimisen keinoista ovat olennainen osa kurssiohjelmaa. Työikäisten kurssilla käsitellään myös työelämään liittyviä asioita ja tinnituskurssilla tinnituksen poisoppimisen menetelmiä.

Kurssit sisältävät kahden päivän kurssiohjelman ja puolen vuoden kuluttua järjestettävän jatkotapaamisen, jonka ajankohta sovitaan kurssilla. Tinnituskurssilla ei ole jatkopäivää. Majoitus on kahden hengen huoneissa täysihoidolla. Kurssilaisilta edellytetään omatoimisuutta, kurssilla ei ole avustavaa henkilökuntaa. Kurssit järjestetään Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) avustuksella ja ne ovat osallistujille maksuttomia. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.

Lisätietoa ja hakemukset:

Kuuloliiton verkkosivut: https://www.kuuloliitto.fi/palvelut/koulutukset-ja-kurssit/

Kuuloliiton aluetyöntekijät: https://www.kuuloliitto.fi/yhteystiedot/toimihenkilot/

Kuntoutussihteeri Maria Timonen p. 0400 903 407, maria.timonen@kuuloliitto.fi

Suunnittelija Anna-Maija Tolonen p. 044 752 5574, anna-maija.tolonen@kuuloliitto.fi

Hakemukset tulee lähettää kuusi viikkoa ennen kurssin ajankohtaa, joko sähköpostilla tai maapostina. Hakemukset Kouvolan, Tampereen, Porin kursseille sekä työikäisten- ja tinnituskurssille: Anna-Maija Tolonen, Puutarhakatu 8 b F 607, 20100 Turku. Hakemukset Savonlinnan, Kemijärven, Oulun ja Jyväskylän sekä Kuopion kursseille: Maria Timonen, Kuuloliitto ry, PL 1199, 70211 Kuopio.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta kirjeellä noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet kuulon sopeutumisvalmennukseen.