Huomio! Omat kotisivumme Turun Kuuloyhdistys ry, missä tiedot kerho- yms. toiminnastamme. Täällä vain kuulolähipalveluaikamme.

Teemme yhteistyötä Auralan kansalaisopiston kanssa, olette tervetulleita  toimitiloissamme pidettäville kursseille.

Katso lisää allaolevien linkkien takaa! Huomio! Viitotun puheen alkeiskurssi työikäisille torstaisin alkaen 19.9.2019! Keskiviikon jatkokurssi normaaliin tapaan alkaen 11.9.2019.  Huomio! Entinen alkeisryhmä siirtynyt torstaihin, tilalle suunniteltu jatkoryhmä ei toteutunut opiskelijoiden vähyyden vuoksi. Opettajana toimii Päivi Ojala.

Ilmoittautuminen kursseille on alkanut 28.5.2019, katso tarkemmin linkin takaa:  Viitotun puheen alkeet ja jatko

Toimialueemme on:  Turku, Aura, Kaarina, Kemiönsaari, Lieto, Parainen, Masku, Naantali, Nousiainen, Paimio, Raisio, Rusko sekä Sauvo.

Turun Kuuloyhdistys ry on Kuuloliiton alainen yhdistys, joka järjestää kokoontumis-, kuntoutus- ja koulutustilaisuuksia. Yhdistys toimii yhteistyössä paikallisten järjestöjen, viranomaisten ja seurakuntien kanssa sekä pyrkii vaikuttamaan päättäjiin esteettömyyskysymyksissä. Yhdistyksessämme on jäseniä noin 400 henkeä.

Toimitilamme ”Simpukka” sijaitsee Turun ydinkeskustassa osoitteessa Kauppiaskatu 21 A 1, 20100 Turku. Ulko-ovi on aina lukossa, mutta rappuun pääsee Simpukan ovisummeria painamalla. Odota merkkivalon syttymistä, sitten avaa ulko-ovi reippaalla nykäisyllä! Muutama porras, ja olet perillä.

Yhdistyksessämme toimii kerhoja mm. kädentaidot-kerhotiistaikerho, kuuroutuneiden kerho,  taiteeseen keskittyvä torstaimaalarit sekä hengellinen piiri. Lisäksi järjestetään kuulolähipalvelua,  paristomyyntiä sekä viitotun puheen opetusta. Yhteistyössä Suomen Tinnitusyhdistys ry:n kanssa tiloissamme toimii tinnituskerho. Koulutetut CI-tukihenkilöt pitävät kerran kuussa tuki-iltaa tiloissamme. Jäsenilloissa on vaihtuvaa ohjelmaa, ja ne on suunnattu työikäisille. Tiloissamme on induktiosilmukka, ja tapahtumissa on myös kirjoitustulkkaus. Järjestämme lisäksi näyttely- ja teatterivierailuja, joissa kuulon tukena kirjoitustulkkaus.

Seuratkaa maanantaisin ilmestyvää Turun Sanomien yhdistykset ja killat -palstaa. Siitä näette yhdistyksen tulevat tapahtumat. Tiedot ovat myös Turun Sanomien verkkosivuilla Menovinkeissä. Valitse alasvetovalikosta valinta Yhdistykset. Lisäksi tiedotamme YLE teksti-tv sivun 556 kautta.

Kaikenikäiset ihmiset, eri tavoin huonokuuloiset ja heidän perheenjäsenensä ovat tervetulleita mukaan tutustumaan ja luomaan uudistuvaa toimintaa yhdistykseen.

Yhdistysten tapahtumat