Huomio! Omat kotisivumme Turun Kuuloyhdistys ry, missä tiedot kerho- yms. toiminnastamme. Täällä vain kuulolähipalveluaikamme.

Teemme yhteistyötä Auralan kansalaisopiston kanssa, olette tervetulleita  toimitiloissamme pidettäville kursseille.

VIITOTUN PUHEEN KURSSI ALKEIS-JATKO TORSTAISIN, KESKIVIIKON JATKOKURSSI PERUUNTUU

Viitotun puheen alkeis-jatko 9.1.2020 – 23.4.20120 (ei opetusta viikoilla 8 ja 15) klo 16.30-17.30 Simpukka, Kauppiaskatu 21 A 1. Huomio! Viitotun puheen jatkokurssi sekä keskustelu peruuntuivat osanottajien vähyyden vuoksi! Opettajana toimii Päivi Ojala.

Katso tarkemmin linkin takaa:  Viitotun puheen alkeet ja jatko

Toimialueemme on:  Turku, Aura, Kaarina, Kemiönsaari, Lieto, Parainen, Masku, Naantali, Nousiainen, Paimio, Raisio, Rusko sekä Sauvo.

Turun Kuuloyhdistys ry on Kuuloliiton alainen yhdistys, joka järjestää kokoontumis-, kuntoutus- ja koulutustilaisuuksia. Yhdistys toimii yhteistyössä paikallisten järjestöjen, viranomaisten ja seurakuntien kanssa sekä pyrkii vaikuttamaan päättäjiin esteettömyyskysymyksissä. Yhdistyksessämme on jäseniä noin 400 henkeä.

Toimitilamme ”Simpukka” sijaitsee Turun ydinkeskustassa osoitteessa Kauppiaskatu 21 A 1, 20100 Turku. Ulko-ovi on aina lukossa, mutta rappuun pääsee Simpukan ovisummeria painamalla. Odota merkkivalon syttymistä, sitten avaa ulko-ovi reippaalla nykäisyllä! Muutama porras, ja olet perillä.

Yhdistyksessämme toimii kerhoja mm. kädentaidot-kerhotiistaikerho, kuuroutuneiden kerho,  taiteeseen keskittyvä torstaimaalarit sekä hengellinen piiri. Lisäksi järjestetään kuulolähipalvelua,  paristomyyntiä sekä viitotun puheen opetusta. Yhteistyössä Suomen Tinnitusyhdistys ry:n kanssa tiloissamme toimii tinnituskerho. Koulutetut CI-tukihenkilöt pitävät kerran kuussa tuki-iltaa tiloissamme. Jäsenilloissa on vaihtuvaa ohjelmaa, ja ne on suunnattu työikäisille. Tiloissamme on induktiosilmukka, ja tapahtumissa on myös kirjoitustulkkaus. Järjestämme lisäksi näyttely- ja teatterivierailuja, joissa kuulon tukena kirjoitustulkkaus.

Seuratkaa maanantaisin ilmestyvää Turun Sanomien yhdistykset ja killat -palstaa. Siitä näette yhdistyksen tulevat tapahtumat. Tiedot ovat myös Turun Sanomien verkkosivuilla Menovinkeissä. Valitse alasvetovalikosta valinta Yhdistykset. Lisäksi tiedotamme YLE teksti-tv sivun 556 kautta.

Kaikenikäiset ihmiset, eri tavoin huonokuuloiset ja heidän perheenjäsenensä ovat tervetulleita mukaan tutustumaan ja luomaan uudistuvaa toimintaa yhdistykseen.

Yhdistysten tapahtumat