Kuusaan Kuuloset ry:n kokoontumitilaHei mukavaa, että löysit Kuusan Kuuloset ry:n kotisivuille!

Tietoa meistä

Kuusaan Kuuloset ry on perustettu 1957. Kotipaikka on Kouvola ja toiminta-alueena on Kuusankoski, Iitti ja Jaala.

Yhdistys on Kuuloliitto ry:n, Kuusankosken Apuva ry:n ja Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:n, YHVI:n jäsen.

Yhdistys on sosiaali- ja terveysalan kansalaisjärjestö, joka toimii kuulovammaisten ihmisoikeuksien toteutumiseksi ja kehittää yhteiskuntaa sellaiseksi, joka on kuulovammaisille esteetön ja saavutettava.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys: Vaikuttaa kansalaismielipiteisiin ja yhteiskunnalliseen ilmapiiriin sekä päättäjiin ja viranomaisiin. Vaikuttaa kuulovammaisten tarvitsemien palveluiden ja apuvälineiden saantiin. Harjoittaa tiedotustoimintaa. Tekee ennalta ehkäisevää työtä pyrkimyksenä vähentää kuulovammoja ja niistä aiheutuvia haittoja. Järjestää ohjausta, neuvontaa, koulutusta ja virkistystoimintaa.

Toimisto

Toimitila Etapin toimistosta, Urheilukentäntie 3, 45700 Kuusankoski.

Avoinna maanantai – torstai klo 9-14 ja perjantaina klo 9-13.

Puhelin toimisto 050 465 9907, toiminnanohjaaja 044 292 0807. Sähköpostiosoite on etapinjarjestot@kymp.net

Verkkosivut osoitteessa: https://kuusankoskenapuvary.yhdistysavain.fi

Viestintää voit seurata facebookissa: kuusaankuulosetry.

Hallitus

Hannele Löytty, puheenjohtaja, rahastonhoitaja, tiedotusvastaava jäsenrekisterin hoitaja,
kuulolähipalvelun vastaava p. 040 5421 767

Timo Lonka, varapuheenjohtaja, p. 040 8429 535

Riitta Marttila sihteeri, hallituksen jäsen p. 050 3259 447

Hallituksen jäsenet: Helena Lankinen ja  Anja Suur-Hamari

Hallituksen varajäsenet: Helka Tattari ja Elvi Nio

Kerhoillat

Joka kuukauden viimeinen tiistaisin klo 1500 Toimitila Etapissa, Urheilukentäntie 3, Kuusankoski. Toiminnasta ilmoitetaan Kouvolan Sanomien seura- ja järjestöpalstalla.

Jäsenmaksut 2022

Varsinainen jäsen 17 €, nuoriso-, perhe-, vapaa-, liitännäis-, ainais- ja kunniajäsen 8 € ja Sotaveteraanijäsen 1 €.

Jäsenedut

Paristot

• Yhdistyksen oma paristojen myynti: 6 pariston kiekko, 4 € / kpl, Toimitila Etappi, Urheilukentäntie 3, 45700 Kuusankoski
  • Voikkaan apteekki, Voikkaantie 3, 45910 Voikkaa
  • Jaalan apteekki, Jaalantie 97, 47710 Jaala
  • Veturin apteekki, Kauppakeskus Veturi, Tervasharjunkatu 1, 45720 Kouvola
  • Kausalan apteekki, Kauppakatu 13, 47400 Kausala
  • Neste Oy, Kiltatie 2, 45740 Kuusankoski
  • kuulolähipalvelutilaisuukkissa.

Uimahalli, Kouvolan kaupunki liikuntapalvelut
Alennus 10-kerran lippu 5 €, neljä kertaa vuodessa. Alennus maksetaan kuittia vastaan kerhoillan yhteydessä tai muuna erikseen sovittuna aikana.

Kymen Hierontapalvelu, Kauppalanaukio 3 A, 2 kerros, Kuusankoski, Sami Knihtilä, puh 0405819762, Alennus 10 %.

Urheilu Jokinen, Valtakatu 38, Kuusankoski, Vaatteet, jalkineet, kuntoilu- ja palloilutuotteet sekä hiihtovälineet 20 % suositushinnasta. MBT-jalkineet 10 %. Edun piiriin ei kuulu: Palvelut (=huolto), sykemittarit, kuntoilulaitteet, polkupyörät.

Kymen Kivipojat Oy, Naukiontie 2, Kuusankoski, 0400 750 151, Hautakivialan tuotteet, kivitasot ja työt 10 %.

Esitä alennuksen yhteydessä jäsenkortti.

Kuulolähipalvelu vuonna 2022

Kuulolähipalvelu on yhdistyksen järjestämää vapaaehtoistoimintaa. Me autamme puhdistuksessa, letkun vaihdossa yms. Meiltä voi ostaa kuulokojeen paristoja. Onko kuulokojeen hankinta mielessä, neuvomme miten edetä asiassa. Opastamme ja kannustamme kuulokojeen käytössä. Palvelu on kaikille avointa ja ilmaista.

Kun tulet kuulolähipalveluun, ota kuulokojeesi ja kuulokojeen opasvihkonen mukaan! Kuulolähipalvelusta voit tiedustella Hannele Löytyltä p. 040 5421 767.

Ohjaus- ja neuvonta

Digi-apu parillisten viikkojen torstai klo 13 – 14, Toimitila Etappi, Urheilukentäntie 3, 45700 Kuusankoski

Digiarjen ongelmanratkaisun hoitaa Jukka Nojonen vapaaehtoisten avustamana.

Jos tarvitset kattavamman laitetarpeen kartoituksen, koneen hankintaan, asennukseen ja käytön opetukseen apua, niissä voit ottaa yhteyttä Kymin Kerho ry Jukka Nojonen, sähköposti jukka.nojonen@kymp.net tai puh 040 723 1098.  Hän huolehtii myös, että asiakkaan laitteet toimivat moitteettomasti.

Toimitila Etappi maanantai – torstai klo 9–14 ja perjantai klo 9-13

Toimistosta saa digi – apua, kopiointipalvelua sekä on mahdollisuus maksaa laskuja asiakaspäätteellä.

Hannele Löytty puheenjohtaja hannele.loytty@gmail.com
Riitta Marttila sihteeri marttilariitta06@gmail.com