Kolarin kuuloyhdistys toimii sen eteen, että kuulovammaiset kuntalaiset ja yhdistyksen jäsenet saavat tarvitsemaansa apua ja vertaistukea kuuloon liittyvissä asioissa. Yhdistys tukee ja rohkaisee kuulovammaisia, valvoo kuulovammaisten etuja ja kehittää yhteiskuntaa esteettömäksi ja saavutettavaksi. Kolarin kuuloyhdistyksellä on noin 50 jäsentä.

Kuuloyhdistyksen väki kokoontuu kuukausittain porinapiiriin Kolarin palvelutalolle. Porinapiiri on samalla kuulolähipalvelua, jossa kuka tahansa kuntalainen jäsenyydestä riippumatta saa apua kuulemisen haasteisiin ja neuvoja kuulolaitteiden käyttämiseen. Porinapiirissä vaihdetaan kuulolaitteiden letkuja, ja yhdistys myy kuulolaitteiden paristoja. Kuulolähipalvelu/Porinapiiri kokoontuu Kolarin palvelutalon takkahuoneessa joka kuukauden ensimmäisenä arkitiistaina kello 14-16.

Kolarin kuuloyhdistys järjestää retkiä ja tapahtumia jäsenilleen sekä yhdessä muiden yhdistysten kanssa. Kolarin kuuloyhdistys tiedottaa tapahtumistaan yhdistyksen Facebook-sivun lisäksi paikallislehti Luoteis-Lapin Pidä mielessä -palstalla.

Tutustu Kolarin Kuuloyhdistyksen tietosuojaselosteeseen.

Asuntoautossa kulkeva kuulontutkimusasema pystytettiin Kolarin torille. Katoksessa yhdistyksen väki joi kahvia ja porisi asiakkaita odotellessaan.

Kuuloauto teki ensivierailunsa Kolariin elokuussa 2018. Auton suosio yllätti yhdistyksen puuhaihmiset.

Nauravat kuuloyhdistysläiset vetävät narulla arpaa piirissä. Yksi pitää narunippua, muut jännäävät narujen toisissa päissä, kuka saa sormustimen.

Kolarin kuuloyhdistys oppi tammikuussa 2019, miten pidetään ylitorniolaiset arpajaiset.

Milla Salo Puheenjohtaja milla.maaria.salo@gmail.com 0442779597
Paula Vaattovaara sihteeri paulavaattovaara@gmail.com