Kuulopäivä Vesannolla 19.9.2019

Sisä-Savon Kuulo ry järjestää kuulopäivä tapahtuman Vesannolla. Tapahtumassa on Kuuloliiton kuuloauto, joka on Vesannon torilla 19.9.2019 klo 10.00 – 13.00.

Kuuloautossa on mahdollisuus osallistua kuuloseulaan, seula on tarkoitettu henkilöille, jotka epäilevät kuulonsa heikentyneen, mutta eivät vielä käytä kuulokojetta. Kuuloseulassa ilmenee, onko aihetta jatkotutkimuksiin. Kuuloseulasta peritään pieni 5 € korvaus.

Yhdistyksellä on torilla myös pientä arvontaa ja myytävää. Kuulopäivä jatkuu Vesannon Elokololla klo 13.00 Vesannon kunnanjohtaja Sanna Kauvosaaren tervehdyksellä ja Kuopion yliopistollisen sairaalan apulaisylilääkäri, audiologi Antti Hyvärisen luennolla.

Kuuloautotapahtuma on ollut parina vuotena Suonenjoella. Ennakkoon varattu aika on todettu hyväksi, koska mahdollisemman moni pääsisi kuuloseulaan.

Ajanvaraukset Merja Ropponen 0400 928 405.

Yhteistyössä Vesannon Eläkeliiton yhdistys.

Tervetuloa kuulemaan !

Sisä-Savon Kuulo ry:n kesäretki Ränssin kievarissa 10.7.2019

Sisä-Savon Kuulo ry järjesti 10.7.2019 kesäretken Ränssin kievarille Jyväskylän Kuikan seudulle. Osallistujia oli 38, jäsenyys ei ollut retkelle pääsyn edellytys. Aluksi oli ruokailu, jossa oli tarjolla kunnon kotiruokaa kahveineen. Ohjelmana kievarin rantasaunatuvassa oli kuuloinfo, jonka esitti kuntoutussihteeri Margit Hassinen ja pääohjelma kesäteatteri Maitolavan Madonnat. Retkellä oli mukana kirjoitustulkkaus, joka on tärkeä osa kuulemisen kannalta.

Kesäretki oli antoisa ja sääkin suosi meitä retkeilijöitä. Kiitos kaikille osallistujille !

Teksti ja kuva: Johanna Nenonen

Merja Ropponen Puheenjohtaja merja.ropponen@wippies.fi 0400 928 405
Arja Tapaninen Varapuheenjohtaja arja.tapaninen@gmail.com 050 5409185 (tekstiviestinä)
Johanna Nenonen Sisä-Savon Kuulo ry:n kotisivun ylläpitäjä johanna.nenonen89@gmail.com