Yhdistys toimii kuulovammaisten vaikuttamis-, yhteistyö- ja palvelujärjestönä. Yhdistyksemme toimihenkilöt ohjaavat ja avustavat erilaisissa kuuloa koskevissa asioissa.

Toimialueemme on Rauma, Eura, Eurajoki, Pyhäranta ja Säkylä.
Yhdistyksen jäsenmäärä oli vuoden vaihteessa 244 jäsentä.
Yhdistys toimii Järjestötalon tiloissa Siikapolku 1, 26100 Rauma

Rauman Kuulo Ry:n hallitus
Puheenjohtaja / Kuulolähipalveluvastaava Leila Peltomaa
Varapuheenjohtaja / Jäsenkirjuri Marja Antola
Sihteeri Pirjo Salminen
Rahastonhoitaja Maija Koivisto
Muut hallituksen jäsenet: Kari Koivisto, Esa Nieminen, Pirkko Tahvanainen ja Aulikki Vainio
Varajäsenet: Esko Faler ja Liisa Rantanen

Kuulokerhot:
Eurajoen Kuulokerho, vetäjänä Esa Nieminen
Euran Kuulokerho, vetäjänä Pirkko Hinkkanen

Kuulolähipalvelu Raumalla
Kuulolähipalvelun vastaanotoilla yhdistyksen koulutetut henkilöt avustavat ja keskustelevat kuulon ja kojeen käyttöön liittyvistä asioista. He puhdistavat kojeen korvakappaleen, vaihtavat väliletkut ja myyvät paristoja. Tarvittaessa he ohjaavat muun hoidon piiriin.

Kuulolähipalvelun vastaanottopaikat ja -ajat:

Rauman seurakunnan Cecilia-sali, Luostarinkatu 1, 26100 Rauma, Kk:n 3. maanantai, 9.30 – 11.00

Palvelutalo Iltatuuli, Karjalankatu 11, 26100 Rauma, Kk:n 2. keskiviikko klo 9.00 – 10.00

Saga Palvelutalo, Aittakarinkatu 19, 26100 Rauma, Kk.n 2. keskiviikko klo 10.30-11.30

Rauman Kuulo ry saavutti 60 v. iän vuonna 2019

Rauman kuulon ry:n 60 -vuotisjuhlaa vietettiin syyskuussa auringonkin lämmittäessä jo muutenkin lämminhenkistä tapahtumaa.

Juhlan aloitti puheenjohtaja Leila Peltomaa toivottaen vieraat tervetulleeksi sekä kiittäen vuosien varrelta olleita yhteistyökumppaneita sekä vapaaehtoistoimijoita. Tämän jälkeen juontajaksi siirtyi Rauman kaupungin edustajana toiminut Museo- ja kulttuurijohtaja Risto Kupari. Ohjelman jatkosta vastasi Raimo Härkönen Turun Akustikusneurinooma-yhdistyksestä esittäen korkeatasoista yksinlaulua säestäjänä Seppo Hovi tosin CD-kasetilta luvan kera.

Tervehdykset tulivat Rauman srk:n puolesta pastori Taneli Ala-Oppaalta sekä Kuuloliiton ja liittohallituksen puolesta kukkatervehdyksenä puheenjohtaja Jouni Aallolta. Kevennyksenä ohjelmaan Leila Peltomaa esitti runonlausuntana runon Laulajan laulu.

Juhlapuheessa Liittohallituksen puh.joht. Jouni Aalto korosti Kuuloliiton tärkeyttä toiminnassa edunvalvojan ominaisuudessa. Esille tuli myös rahoituksen tarve sekä toiminnan saama arvostus. Kuulijakunnan kasvoille sai iloiset ilmeet Risto Kuparin kitaran kanssa esittämä Rauman giälänen laulu.

Rauman Kuulo ry:n 60 v. juhlassa ansiomerkeillä palkitut seuran jäsenet

Katsaus menneeseen alkoi Marja Antolan esittäessä kehystetyn perustamisasiakirjan 30.12.1959 päivättynä. Vuosien varrelta esiin tuli mm. vanhojen kokousten puutteellinen dokumentointi sekä vapaaehtoistoimijoiden toimintaa. Tärkeänä tuli myös yhteistyökumppanien osuus ja tietojen ja kokemuksien jako. Myös toiminnan aloittamista lähipaikkakunnilla on käynnistetty.

Ansiomerkkien jakajina toimivat Jouni Aalto sekä Kari Koivisto. Merkit saivat seuraavat henkilöt: Kultaisen merkin sai Leila Peltomaa, hopeisen merkin Kaisa Saari ja pronssiset merkit Esko Faler ja Pirjo Salminen. Lisäksi Kuuloliiton myöntämä Urpo Siiralan -erikoismitali järjestysnumero 66 luovutettiin Marja Antolalle. Tilaisuuden päätteeksi yhteislauluna Satakunnan laulu ja vapaamuotoinen ruokailu kermaisen lohikeiton ja kakkukahvien muodossa.

Leila Peltomaa Puheenjohtaja leila.peltomaa37@gmail.com 050 364 3585
Pirjo Salminen Sihteeri ps.salminen@dnainternet.net 0440 879 310