Ansiomerkin saajat

On Kuuloliitto ry:n paikallisyhdistys, jonka toimialueeseen kuuluvat Harjavallan ja Kokemäen kaupungit sekä Nakkilan kunta.

Yhdistys on perustettu vuonna 1986. Joten yhdistys juhli 30-vuotistaipalettaan 27.11.2016.

Kuuloliitto on myöntänyt kultaisen ansiomerkin Jouko Haloselle, Aila Haloselle ja Kalevi Koittolalle. Hopeisen ansiomerkin saivat Ensio Asikainen ja Anna-Liisa Keinonen. Pronssisen ansiomerkin saivat Aulis Vidqvist ja Margit Hakahuhta. Merkit luovutti Kuuloliiton silloinen puheenjohtaja Eija Isaksson. (vas)

Tapahtumat

Yhdistyksen kerhoillat keväällä 2019.   (syksyn kerhoillat päivitetään myöhemmin)

Maanantai 25.2.  klo 18.00 Hopeakeidas, Palvelukatu 10, Harjavalta. Fysioterapeutti Saila Simula esittelee yrityksensä FysioSimmar Oy:n toimintaa ja pitää lopuksi tuolijumpan.

Maanantai 25.3. klo 18.00 Hopeakeidas, Palvelukatu 10, Harjavalta. Sääntömääräinen syyskokous. Ennen varsinaista kokousta, Pirjo Alho näyttää Kopolassa kuvatun videon. Filmi kertoo Kuhmoisten vanhan pappilan ajasta ja siitä kun Kuuloliitto osti sen kuulovammaisten kurssikeskukseksi, virkistys- ja lomapaikaksi. Filmi kertoo myös Kopolan kannatusyhdistyksen talkootyöstä paikan säilyttämiseksi. Kesto 40 min.

Maanantai 29.4. klo 18.00 SPR/Kahvio Ystäväkamari Tulkkilantie 15, Kokemäki. Fysioterapeutti Pirjo Huhtala-Palmu Kertoo ikäihmisten kuntoilusta. Lopuksi pieni verryttelytuokio.

Jouko Halonen, puheenjohtaja
jhalonen @ iki.fi

Leena Mäntynen, varapuheenjohtaja
lm.mantynen @ gmail.com

Ensio Asikainen, sihteeri
honkiluoto @ gmail.com

Margit Hakahuhta, jäsen
margit.hakahuhta @ dnainternet.net

Kauko Kämppi, jäsen

Asser Tomminen, jäsen

Aulis Vidqvist, jäsen

Kuulolähipalvelu

Kuulolähipalvelumme toimii Kokemäen ja Harjavallan kirjastojen tiloissa jokaisen parillisen viikon maanantaina vuorotellen Kokemäellä ja Harjavallassa.
Meillä on kolme kuulolähipalvelijaa, yksi Harjavallassa ja kaksi Kokemäellä. Lisäksi alueeseemme kuuluu Nakkila, jossa myös teimme keväällä käynnin kirjastossa.
Kaikkien kolmen kunnan kirjastoissa olemme saaneet erittäin positiivisen vastaanoton ja tilat ovat järjestyneet todella hyvin.
Tavoitteemme KLP- toiminnan avulla on saada yöpöytien laatikoista kuulokojeet aktiiviseen käyttöön. Kojeissa on enemmän tai vähemmän erilaisia vikoja, jolloin ohjaamme asiakkaamme ottamaan yhteyttä kuulontutkijaan joka tietää seuraavan askeleen asiakkaamme auttamiseksi. Ohjeistamme myös erilaisten henkilökohtaisten  apuvälineiden hankintaan. Asiakkaamme ovat ottaneet meidät todella hyvin vastaan ja ovat tyytyväisiä saamiinsa palveluihin.

Kuulolähipalvelu / paristomyynti, syksy 2018

Harjavallan  Seudun Kuulo ry:n koulutetut vapaaehtoiset:

– opastavat kuulokojeen ja apuvälineiden käytössä
– neuvovat kuulonhuoltoon liittyvissä kysymyksissä
– avustavat kojeen puhdistuksessa ja letkun vaihdossa
– ohjaavat palveluiden pariin
– antavat vertaistukea
– myyvät kuulokojeen paristoja hintaan 6 € /kiekko (6 kpl paristoja)

Kokemäki, Kirjasto                                        Harjavalta, Kirjasto
Haapionkatu 13                                                 Myllykatu 1

Leena Mäntynen 0443592303                         Pirjo Alho 0445654497

Hannele Myllymäki 0407173092

Syksy 2019

02.09. klo 11 – 13                                                        16.09.  klo 12 – 14

30.09. klo 11 – 13                                                         14.10.  klo 12 – 14

28.10. klo 11 – 13                                                           11.11.  klo 12 – 14

25.11. klo 11 – 13                                                           09.12. klo 12 – 14

Paristoja muulloin sopimuksen mukaan.   Ota kuulolaitteen käyttöohje mukaan.  Palvelut ovat maksuttomia ja tarkoitettu kaikille kuulovammaisille  henkilöille, sekä heidän omaisilleen ja läheisilleen.

Satakunnan sairaanhoitopiirin alueella toimivat kuuloyhdistykset löytyy täältä:
Satakunta 20.5.2018

Lounais-Suomen piirin toimijat: