On Kuuloliitto ry:n paikallisyhdistys, jonka toimialueeseen kuuluvat Harjavallan ja Kokemäen kaupungit sekä Nakkilan kunta.

Yhdistys on perustettu vuonna 1986.

Tapahtumat

Yhdistyksen kerhoillat syksyllä 2021. Syksyn tapahtumat. Mikäli koronapandemiatilanne sen sallii. Muutoksista ilmoitetaan paikallislehdissä.

Maanantai 27.9.  Klo 18.00 Invatupa Haapionkatu 6, Kokemäki. Aloitamme syyskauden pelaamalla bingoa.

Maanantai 25.10. klo 18.00 Pirtti, Keskustie 2, Harjavalta. Sääntömääräinen syykokous. Ennen varsinaista kokousta Harjavallan Apteekin edustaja tulee kertomaan ajankohtaista asiaa mm. unettomuuden hoitoon liittyvistä seikoista.

Lauantai  27.11. klo 13.00 Ravintola Majavakeidas Yttiläntie 5, Kauvatsa. Perinteinen koko perheelle tarkoitettu ohjelmallinen pikkujoulujuhla & jouluateria seisovasta pöydästä. Aterian kokonaishinta 25 euroa, josta yhdistys maksaa 10 euroa. Sitovat ilmoittautumiset 10.11. mennessä Leena Mäntyselle puh. 044 359 2303. lmoitathan erikoisruokavaliostasi. Joulumieli ja nimetön pikkupaketti mukaan.

Jouko Halonen, puheenjohtaja
jhalonen @ iki.fi

Hannele Myllymäki, varapuheenjohtaja
helgamyllymaki @ gmail.com

Leena Mäntynen, sihteeri
lm.mantynen @ gmail.com

Margit Hakahuhta, jäsen
margit.hakahuhta @ dnainternet.net

Irma Kulkki, jäsen
puh. 040  0593019
irma.kulkki @ gmail.com

Pirjo Alho, jäsen
pirjo.alho @ Gmail.com

Asser Tomminen, jäsen

Kuulolähipalvelu

Kuulolähipalvelumme toimii Kokemäen ja Harjavallan kirjastojen tiloissa jokaisen parillisen viikon maanantaina vuorotellen Kokemäellä ja Harjavallassa.
Meillä on kolme kuulolähipalvelijaa, yksi Harjavallassa ja kaksi Kokemäellä. Lisäksi alueeseemme kuuluu Nakkila, jossa myös teimme keväällä käynnin kirjastossa.
Kaikkien kolmen kunnan kirjastoissa olemme saaneet erittäin positiivisen vastaanoton ja tilat ovat järjestyneet todella hyvin.
Tavoitteemme KLP- toiminnan avulla on saada yöpöytien laatikoista kuulokojeet aktiiviseen käyttöön. Kojeissa on enemmän tai vähemmän erilaisia vikoja, jolloin ohjaamme asiakkaamme ottamaan yhteyttä kuulontutkijaan joka tietää seuraavan askeleen asiakkaamme auttamiseksi. Ohjeistamme myös erilaisten henkilökohtaisten  apuvälineiden hankintaan. Asiakkaamme ovat ottaneet meidät todella hyvin vastaan ja ovat tyytyväisiä saamiinsa palveluihin.

Kuulolähipalvelu / paristomyynti, Syksy 2021

Harjavallan  Seudun Kuulo ry:n koulutetut vapaaehtoiset:

– opastavat kuulokojeen ja apuvälineiden käytössä
– neuvovat kuulonhuoltoon liittyvissä kysymyksissä
– avustavat kojeen puhdistuksessa ja letkun vaihdossa
– ohjaavat palveluiden pariin
– antavat vertaistukea
– myyvät kuulokojeen paristoja hintaan 4,5 € /kiekko (6 kpl paristoja)

Kokemäki, Kirjasto                                        Harjavalta, Kirjasto
Haapionkatu 13                                                 Myllykatu 1

Leena Mäntynen 0443592303                         Pirjo Alho 0445654497

Hannele Myllymäki 0407173092

Syksy 2021

09.08. klo 11 – 13                                                         23.08.  klo 9 – 11

06.09. klo 11 – 13                                                         20.09.  klo 9 – 11

04.10. klo 11 – 13                                                           18.10.  klo 9 – 11

01.11. klo 11 – 13                                                              15.11.  klo 9 – 11

29.11. klo 11 – 13                                                             13.12.  klo 9 – 11

Paristoja muulloin sopimuksen mukaan.   Ota kuulolaitteen käyttöohje mukaan.  Palvelut ovat maksuttomia ja tarkoitettu kaikille kuulovammaisille  henkilöille, sekä heidän omaisilleen ja läheisilleen.

Jouko Halonen Puheenjohtaja harjavallanseudunkhy@gmail.com 040 8275250
Leena Mäntynen Sihteeri lm.mantynen@gmail.com 044 3592303