Ansiomerkin saajat

On Kuuloliitto ry:n paikallisyhdistys, jonka toimialueeseen kuuluvat Harjavallan ja Kokemäen kaupungit sekä Nakkilan kunta.

Yhdistys on perustettu vuonna 1986. Joten yhdistys juhli 30-vuotistaipalettaan 27.11.2016.

Kuuloliitto on myöntänyt kultaisen ansiomerkin Jouko Haloselle, Aila Haloselle ja Kalevi Koittolalle. Hopeisen ansiomerkin saivat Ensio Asikainen ja Anna-Liisa Keinonen. Pronssisen ansiomerkin saivat Aulis Vidqvist ja Margit Hakahuhta. Merkit luovutti Kuuloliiton silloinen puheenjohtaja Eija Isaksson. (vas)

Tapahtumat

Yhdistyksen kerhoillat syksyllä 2020. (Mikäli koronapandemiatilanteessa ei tapahdu muutosta, joka estää tapahtumat)

Maanantai 17.8.  klo 18.00 Pirtti Keskuskatu 2, Harjavalta. Koronan takia keväällä pitämättä jäänyt Sääntömääräinen kevätkokous.

Maanantai 28.9. klo 16.30 Kokemäen kaupungin valtuustosali Vanha yhteiskoulu Tulkkilantie 16 B Kokemäki. Korvalääkäri Elina Rytsölä tulee luennoimaan kuulosta, muistista ja tinnituksesta. Tilaisuus on avoinna kaikille. Kesto n. 3,5 tuntia. Kahvitarjoilu väliajalla.

Maanantai 26.10. klo 13.00 Pirtti Keskuskatu 2, Harjavalta. Sääntömääräinen syyskokous. Ennen varsinaista kokousta saamme vieraaksemme Harjavallan kaupungin perusturvajohtajan Jaana Vettenrannan.

Lauantai 28.11. klo 16.30 Vanha verstas, Porolantie 468, Kokemäki. Perinteinen koko perheelle tarkoitettu ohjelmallinen pikkujoulujuhla & jouluateria seisovasta pöydästä. Aterian kokonaishinta ??? (selviää myöhemmin) euroa/henkilö, yhdistys maksaa jäseniensä ruokailusta 10 euroa. Sitovat ilmoittautumiset 25.11. mennessä Leena Mäntyselle puh. 044 3592303. Ilmoitathan erikoisruokavaliostasi. Joulumieli ja nimetön pikkupaketti mukaan.

Jouko Halonen, puheenjohtaja
jhalonen @ iki.fi

Hannele Myllymäki, varapuheenjohtaja
helgamyllymaki @ gmail.com

Leena Mäntynen, sihteeri
lm.mantynen @ gmail.com

Margit Hakahuhta, jäsen
margit.hakahuhta @ dnainternet.net

Irma Kulkki, jäsen
puh. 040  0593019
irma.kulkki @ gmail.com

Kauko Kämppi, jäsen

Asser Tomminen, jäsen

Kuulolähipalvelu

Kuulolähipalvelumme toimii Kokemäen ja Harjavallan kirjastojen tiloissa jokaisen parillisen viikon maanantaina vuorotellen Kokemäellä ja Harjavallassa.
Meillä on kolme kuulolähipalvelijaa, yksi Harjavallassa ja kaksi Kokemäellä. Lisäksi alueeseemme kuuluu Nakkila, jossa myös teimme keväällä käynnin kirjastossa.
Kaikkien kolmen kunnan kirjastoissa olemme saaneet erittäin positiivisen vastaanoton ja tilat ovat järjestyneet todella hyvin.
Tavoitteemme KLP- toiminnan avulla on saada yöpöytien laatikoista kuulokojeet aktiiviseen käyttöön. Kojeissa on enemmän tai vähemmän erilaisia vikoja, jolloin ohjaamme asiakkaamme ottamaan yhteyttä kuulontutkijaan joka tietää seuraavan askeleen asiakkaamme auttamiseksi. Ohjeistamme myös erilaisten henkilökohtaisten  apuvälineiden hankintaan. Asiakkaamme ovat ottaneet meidät todella hyvin vastaan ja ovat tyytyväisiä saamiinsa palveluihin.

Kuulolähipalvelu / paristomyynti, Syksy 2020

Harjavallan  Seudun Kuulo ry:n koulutetut vapaaehtoiset:

– opastavat kuulokojeen ja apuvälineiden käytössä
– neuvovat kuulonhuoltoon liittyvissä kysymyksissä
– avustavat kojeen puhdistuksessa ja letkun vaihdossa
– ohjaavat palveluiden pariin
– antavat vertaistukea
– myyvät kuulokojeen paristoja hintaan 4,5 € /kiekko (6 kpl paristoja)

Kokemäki, Kirjasto                                        Harjavalta, Kirjasto
Haapionkatu 13                                                 Myllykatu 1

Leena Mäntynen 0443592303                         Pirjo Alho 0445654497

Hannele Myllymäki 0407173092

Syksy 2020

10.08. klo 11 – 13                                                         24.08.  klo 9 – 11

07.09. klo 11 – 13                                                         21.09.  klo 9 – 11

05.10. klo 11 – 13                                                         19.10.  klo 9 – 11

02.11. klo 11 – 13                                                          16.11.  klo 9 – 11

30.11. klo 11 – 13                                                          14.12.  klo 9 – 11

Paristoja muulloin sopimuksen mukaan.   Ota kuulolaitteen käyttöohje mukaan.  Palvelut ovat maksuttomia ja tarkoitettu kaikille kuulovammaisille  henkilöille, sekä heidän omaisilleen ja läheisilleen.

Satakunnan sairaanhoitopiirin alueella toimivat kuuloyhdistykset löytyy täältä:
Satakunta 8.5.2019

Lounais-Suomen piirin toimijat: