Tule vapaaehtoiseksi

Kolme ihmistä katsovat älypuhelimiaan.

Kiinnostaako digimaailma sinua? Haluatko parantaa omia digitaitojasi ja tukea samalla toisten oppimista? Tai kertoa omasta tarinastasi?  Voit osallistua Digitaidot-projektin toimintaan esimerkiksi seuraavilla tavoilla.

Vertaistukijana toimiminen

Onko sinulla jo jonkinlaiset digitaidot ja haluaisit oppia enemmän yhdessä toisten kanssa? Osaamisesi ja kiinnostuksesi digimaailmaa kohtaan on arvokasta! Etsimme sinulle väylän toimia digitukijana kuuloyhdistyksessäsi tai paikallisen digitukitoimijan kautta.

Etätapaamisien järjestäminen

Haluaisitko järjestä etätapaamisia muille? Oletko hyvä leipomaan tai neulomaan? Olisiko sinulla reseptejä, joita voisit jakaa muille? Haluaisitko opettaa muille valokuvauksen saloja? Tykkäätkö kertoa tarinoita vaikkapa kalareissuistasi? Voisitko ohjata etäpeli-illan? Jaa taitosi ja tietosi muille ja voit oppia samalla itsekin lisää. Etätoiminnassa on mahdollisuuksia vaikka mihin, ja se voi tuoda mielekkyyttä arkeen. Samalla opitaan yhdessä tärkeitä digitaitoja. Sinun ei tarvitse olla valmis digiosaaja – me autamme sinua ideasi kanssa.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä: viivi.kilpelainen[at]kuuloliitto.fi

Kuuloyhdistyksen yhteistyössä järjestämät digikurssit

Onko alueesi Kuuloyhdistys tai -kerho kiinnostunut digitaitojen parantamisesta? Jos sinulla on tiedossa muutamia henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita digitaitojen harjoittelusta, voimme suunnitella yhdessä, miten lähdemme toteuttamaan kurssia.

Kokemustoimija

Haluatko edistää digitaalisten palvelujen ja opastuksen saavutettavuutta? Kokemustoimijana voit kerätä tietoa kentältä projektin kehitystyöhön tai toimia kokemuskouluttajana organisaatioiden koulutuksissa. Ota meihin yhteyttä ja kerro, millainen toiminta sinua kiinnostaa!

Hanna Rantala
Projektikoordinaattori