Ikääntyvien kuulokojeen käyttäjien ja heidän läheistensä Kuulokurssi verkkokurssina

Paikka: Verkkotapaaminen
Osoite: Suomi
Katso kartalla

Kuuloliitto järjestää Kuulokurssin verkkokurssina huhti-toukokuussa 2021. Kurssi on tarkoitettu ikääntyville kuulokojeen käyttäjille ja heidän läheisilleen. Kurssin tavoitteena on auttaa hyväksymään huonokuuloisuuden, tukea kuulokojeiden käyttöä sekä antaa keinoja vuorovaikutukseen. Osallistujalla tulee olla toimiva internetyhteys ja tietokoneessa mikrofoni ja kamera. Kurssille osallistutaan Zoom-alustan kautta, jonka käyttöön annamme ohjeet.

Ajankohdat ja kurssin ohjelma

• 28.4 klo 10.00-11.30 Zoom-ohjelman käytön harjoitus ja tutustuminen kurssilaisiin
  • 4.5 klo 10.00-11.30 Kuulo ja kuuleminen
  • 11.5 klo 10.00-11.30 Kuulokojeen käyttö ja huolto
  • 26.5. klo 10.00-11.30 Kommunikaatio
  • 24.8. klo 10.00-11.30 Jatkotapaaminen

Kurssilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat tietoa ja valmiuksia kuulokojeen käyttöön sekä kommunikaatioon liittyviin asioihin. Jokaisella ohjelmakerralla on puolen tunnin tieto-osuus ja sen jälkeen on aikaa kysymyksille ja keskustelulle.

Verkkokurssille ilmoittautuneille lähetämme ohjeet Zoom-alustan käytöstä. Opastamme ja autamme Sinut ohjelman käyttöön ensimmäisellä harjoituskerralla. Kannattaa rohkeasti lähteä mukaan!

Kurssille haetaan 21.4.2021 mennessä täyttämällä sähköinen hakemuslomake Kuuloliiton verkkosivuilla osoitteessa https://www.kuuloliitto.fi/palvelut/kuulokurssit/

Tiedustelut Sanna Lehtoväre, p. 040 770 3803, sanna.lehtovare@kuuloliitto.fi