Hilja-seminaari: Mitä järjestöt ja yhdistykset tuovat kunnan terveys- ja hyvinvointipalveluihin?

Paikka: Seinäjoen Kirkonkranni
Osoite: Ala-Kuljun katu 1, 60100 Seinäjoki, Suomi
Katso kartalla

VII Hilja-seminaari

Kuuloliitto ry/Länsi-Suomen kuulopiiri kutsuu alueen eläkeläisjärjestöjen, kuuloyhdistysten ja muiden sosiaali- ja terveysalan järjestöjen, kuntien sosiaali- ja terveystoimen työntekijät ja luottamushenkilöt ja vanhus- ja vammaisneuvostojen edustajat yhteiseen seminaariin Seinäjoelle maanantaina 9.10.2017

Järjestimme vuosi sitten seminaarin, jonka teemana oli kolmannen sektorin tehtävät. Tämän vuoden seminaarissa käsitellään aihetta Mitä järjestöt ja yhdistykset tuovat kunnan terveys- ja hyvinvointipalveluihin?

Pohdimme myös, miten lainsäädäntöä myöten kolmannelle sektorille annetaan mahdollisuus yhteistyöhön ja miten valmis kolmas sektori on suureen muutokseen.

Päivän tavoitteena on osoittaa, miten merkittävää kolmannen sektorin tekemä työ on.

Sisäministeri Paula Risikko on valitettavasti estynyt saapumasta seminaariin ulkomaanmatkan vuoksi. Aamupäivällä kuulemme, miten sote ja järjestötyö näkyy kunnallisella tasolla. Näistä kertovat Harri Jokiranta Etelä-Pohjanmaan SOTEsta ja Jaana Viemerö Kuntaliitosta. Iltapäivällä näkemyksiään tuovat Tuula Peltoniemi SOSTE ry:stä ja Anne Ojajärvi, jolla on vankka näkemys kunnalliselta puolelta ja Sinikka Koivumäki yrittäjänä suhteessa kuntaan ja yhdistysten ja järjestöjen yhteistyökumppanina.

Hilja-seminaari on osa Suomi 100-juhlavuoden ohjelmaa.
Suomi 100

Päivän juontaa FM Maire Paltare.

Aika: maanantai 9.10. klo 10 – 16
Paikka: Kirkonkranni, Ala-Kuljunkatu 1, Seinäjoki
OHJELMA

klo 9:30   Avajaiskahvit

klo 10:00 Seminaarin avaus / Maire Paltare ”Miten 100-vuotias Suomi voi pitää huolta ikääntyvän väestön hyvinvoinnista ja terveydestä muuttuvassa tulevaisuudessa”
Kuuloliiton tervehdys / erityisasiantuntija Sami Virtanen
klo 10:30 Sote ja järjestöt maakunnan näkökulmasta / muutosjohtaja Harri Jokiranta, Etelä-Pohjanmaan SOTE-ja maakuntauudistus
klo 11:30 Kolmannen sektorin tekemä työ terveyden ja hyvinvoinnin edistäjänä kuntalaisten
elämässä / erityisasiantuntija Jaana Viemerö, Kuntaliitto

klo 12:30 Lounas

klo 13:30 Ammatillinen järjestöosaaminen ja kokemustieto osana uudistusta / erityisasiantuntija
Tuula Peltoniemi, SOSTE ry
klo 14:30 Palvelutarjoajien puheenvuorot / FM Anne Ojajärvi ja toiminnanjohtaja Sinikka
Koivumäki Seinäjoen seudun kehittämisyhdistys Liiveri ry

klo 15:30 Seminaarin päätös ja lähtökahvit

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään keskiviikkona 20.9.2017. Sähköpostilla erkki.ahonen@kuuloliitto.fi  tai  p. 040 560 8322 (myös tekstiviestillä). Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä mahdollinen erityisruokavalio. Osallistumismaksu 10 eur (käteismaksu) sisältää ohjelman, aamukahvit, lounaan ja iltapäiväkahvit.

Tila on liikuntaesteetön ja tilaisuudessa on kirjoitustulkkaus. Induktiosilmukka käytössä.

Kirkonkranni, sijainti: http://www.seinajoenseurakunta.fi/kirkonkranni

Tervetuloa Kirkonkranniin!

Hilja-työryhmän puolesta, ystävällisin terveisin Erkki Ahonen, Kuuloliitto ry /viestintäyksikkö