Alueellinen sopeutumisvalmennuskurssi Imatralla

Paikka: Imatran Kylpylä
Osoite: Purjekuja 2, Imatra, Suomi
Katso kartalla

Kuuloliitto järjestää kahdeksan alueellista sopeutumisvalmennuskurssia vuonna 2019. Kuusi kurssia on suunnattu ikääntyneille kuulokojeen käyttäjille, yksi kurssi on tarkoitettu työikäisille ja yksi kurssi on tinnituspainotteinen. Kaikkiin kursseihin voi myös läheinen osallistua.

Kursseilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat valmiuksia kuulokojeen käyttöön, sekä tietoa kuulon apuvälineistä, kommunikaatiomenetelmistä ja tulkkauspalvelusta. Vertaiskeskustelut huonokuuloisuudesta, läheisten kokemuksista ja arjessa toimimisen keinoista ovat olennainen osa kurssiohjelmaa. Työikäisten kurssilla käsitellään myös työelämään liittyviä asioita ja tinnituskurssilla tinnituksen poisoppimisen menetelmiä.

Kurssit sisältävät kahden päivän kurssiohjelman ja puolen vuoden kuluttua järjestettävän jatkotapaamisen, jonka ajankohta sovitaan kurssilla. Tinnituskurssilla ei ole jatkopäivää. Majoitus on kahden hengen huoneissa täysihoidolla. Kurssit järjestetään Veikkauksen tuella ja ne ovat osallistujille maksuttomia. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.

Lisätietoa ja hakemukset:

Kuuloliiton verkkosivut: https://www.kuuloliitto.fi/palvelut/koulutukset-ja-kurssit/
Kuuloliiton aluetyöntekijät: https://www.kuuloliitto.fi/yhteystiedot/toimihenkilot/

Kuntoutussihteeri Maria Timonen p. 0400 903 407, maria.timonen@kuuloliitto.fi
Suunnittelija Anna-Maija Tolonen p. 044 752 5574, anna-maija.tolonen@kuuloliitto.fi

Hakemukset tulee lähettää viimeistään kuukautta ennen kurssin ajankohtaa, joko sähköpostilla tai maapostina. Hakemukset Imatran kurssille: Anna-Maija Tolonen, Puutarhakatu 8 b F 607, 20100 Turku.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta kirjeellä noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet kuulon sopeutumisvalmennukseen.