Sääntöuudistus

Kuuloliiton sääntöuudistuksen luonnosta on ollut mahdollista kevään aikana kommentoida. Keräämme nyt uudelleen yhdistysten ja jäsenistön mielipiteitä ja näkemyksiä päivitettyyn sääntöluonnokseen. Kommenttinne, muutosehdotuksenne ja kysymyksenne perusteluineen keräämme ensisijaisesti Webropol-kyselyn kautta. Kyselyn viimeinen vastauspäivä on 17.7.2020. Kysely on anonyymi ja tulokset raportoidaan niin, ettei yksittäistä vastaajaa voi tunnistaa.

Linkki kyselyyn

Vastausten pohjalta Kuuloliiton sääntötyöryhmä tekee tarvittavia tarkennuksia sääntöluonnokseen harkintansa mukaan. Tavoitteena on, että lokakuussa kokoontuva liittokokous voi päättää uusista säännöistä. Sääntöluonnoksessa on 23 pykälää, jotka ovat kyselyssä kommentoitavissa pykälittäin (pykälä/sivu). Jos sinulla ei ole jokaiseen pykälään kommenttia, voit jättää vastauskohdan tyhjäksi ja siirtyä seuraavaan kohtaan.

Liittohallituksen vuonna 2018 perustamassa sääntötyöryhmässä ovat mukana hallituksen puheenjohtaja Jouni Aalto, hallituksen jäsenet Janne Alkki ja Eila Heinonen sekä valtuuston puheenjohtaja Titta Väisänen. Liiton toimihenkilöistä mukana ovat toiminnanjohtaja Sanna Kaijanen ja järjestöpäällikkö Anne Wicht-Kvarnström. Lisäksi Sosiaali- ja terveysalan kattojärjestön (Soste) lakiasiantuntijat ovat antaneet konsultointiapua sääntöuudistustyöhön.

Oheisella videolla hallituksen jäsen Janne Alkki kertoo sääntöihin tehdyistä keskeisimmistä muutosehdotuksista: www.youtube.com

Videoon on mahdollista lisätä tekstitys:
Ohje: Tekstityksen lisääminen sääntövideoon

Lisätietoja sääntöuudistustyöstä antaa sääntötyöryhmän jäsenet (kaikkien sähköpostit ovat muodossa etunimi.sukunimi@kuuloliitto.fi). Ensisijaisesti toivomme yhteydenottoja sähköpostitse, mutta tarvittaessa voitte olla yhteydessä myös puhelimitse.

Kiitos, että otatte kantaa ja vaikutatte siihen, että Kuuloliiton säännöistä tulee tarkoituksenmukaiset ja ne tukevat nykypäivän järjestötoimintaa!

Sääntötyöryhmän puheenjohtaja Jouni Aalto ja sääntötyöryhmän jäsenet

Liitteenä on lisäksi videon taustalla näkyvät PowerPointit sekä nykyisten ja uusien sääntöjen vertailu:
Esitys: Sääntöluonnos 2020
Sääntömuutosvertailu päivitetty luonnos kesäkuu 2020