Kun kuulokoje ei enää riitä -infokiertue 2018

Kuuloliiton yksi tärkeimmistä tavoitteista on lisätä tietoa kuulosta ja kuulonkuntoutusratkaisuista. Vuonna 2018 järjestämme valtakunnallisen Kun kuulokoje ei enää riitä -infokiertueen. Kiertueen tilaisuudet on suunnattu vaikeasti huonokuuloisille henkilöille, joilla on kuulovaikeuksia käytössä olevasta kuulokojeesta huolimatta. Myös heidän läheisensä ovat tervetulleita tilaisuuksiin.

Infotilaisuuksien tarkoituksena on lisätä kuulokojekäyttäjien sisäkorvaistutetietoisuutta sekä vähentää kuulo-ongelmista johtuvia haittoja tukemalla oikea-aikaista istutearvioon hakeutumista. Infokiertue toteutetaan yhteistyössä Cochlear Nordic AB:n kanssa. Tilaisuuksissa esitettävä sisäkorvaistutetieto on yleisluonteista eikä se keskity yksittäisiin sisäkorvaistutemerkkeihin.

Tilaisuuksia järjestettiin kevään 2018 aikana Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Turussa ja Kuopiossa. Syksyllä kiertue jatkoi Jyväskylään, Poriin, Lahteen ja Lappeenrantaan. Infokiertue päättyy Helsingissä 1.12. järjestettävään tilaisuuteen.

Tulostettava ohjelma 1.12.2018

Tilaisuudessa muun muassa korvalääkäri, audiologi Sari Mykkänen kertoo sisäkorvaistutteen hoitokriteereistä ja hoitopolusta, projektisuunnittelija Anna-Maija Tolonen puhuu kuulosta ja Ulla Konkarikoski sisäkorvaistutteesta.  Lisäksi kuullaan Kuuloliiton CI-tukiverkosto-projektin tuotoksista.

Tilaisuuden alussa ja tauolla voit tutustua istutemaahantuojien näyttelyyn sekä lainata elävän kirjan.
– Elävä kirjasto toimii kuten tavallinenkin kirjasto, paitsi että Elävästä kirjastosta lainataan oikeita ihmisiä keskustelua varten. Meidän kirjastosta lainattavilla ihmisillä on kuulovamma ja sisäkorvaistute.  Meiltä voi kysyä istutteeseen, kuulovammaan ja niiden kanssa elämiseen liittyviä kysymyksiä – keskustelemme omien kokemuksiemme pohjalta, kertoo elävänä kirjana toimiva Karoliina Toivonen.

Kun kuulokoje ei enää riitä –tilaisuuteen ovat kaikki tervetulleita! Kahvitarjoilua varten toivomme, että ilmoittaudut alla olevan linkin kautta.

Ilmoittaudu tilaisuuteen

Toivomme myös, että välität tilaisuuden ohjelmaa edelleen.

Mikäli tarvitset mainoksia isompia määriä, voit pyytää niitä alla olevasta osoitteesta.

Lisätietoja Kun kuulokoje ei enää riitä -infokiertueesta: projektisuunnittelija Anna-Maija Tolonen (anna-maija.tolonen@kuuloliitto.fi / 044 752 5574).