Kuuloneuvonta

Kuulotietoa neuvontapuhelimesta ja paikkakuntasi kuulolähipalveluhenkilöiltä.

Neuvontapuhelin

Palvelee maanantaisin klo 9-15,
p. (09) 580 3370 tai info a kuuloliitto.fi

Kuulolähipalvelutoiminta

Tutustu Kuulolähipalveluun katsomalla video:
Lataa animaation katseluun tarvittava Adobe Flash Player täältä.
[flv] Kuulolähipalvelu, 76,9 Mt
Kuuloliiton kuulolähipalvelua esittelevä video

Ajankohtaiset kuulolähipalvelun vastaanottoajat löydät piirikohtaisesti alasivuilta. Huonokuuloiset vapaaehtoiset pitävät säännöllisesti vastaanottotunteja vanhusten palvelukeskuksissa ja -taloissa sekä muissa toimintakeskuksissa.
Lähipalvelu on maksutonta kaikille kuulovammaisille ja heidän läheisilleen eikä se edellytä kuuloyhdistyksen jäsenyyttä.

Lähipalveluvastaanotoilla saa kädestä käteen opastusta kuulokojeen ja apuvälineiden käytössä sekä apua kuulokojeiden huoltamisessa, neuvoja kuuloon ja kuulonhuoltoon liittyvissä kysymyksissä sekä ohjausta muihin kuulonhuollon palveluihin. Joidenkin vastaanottojen yhteydessä pidetään kuuloon liittyviä tietoiskuja.

Kuuloliiton paikallisyhdistysten kuulolähipalvelu tukee ensisijaisesti ikääntyneiden huonokuuloisten toimintakykyä ja itsenäistä elämää. Palvelu täydentää kuntien kuulonhuollon palveluja.

Tällä hetkellä lähipalvelutoimintaa on yli 50 yhdistyksellä ympäri Suomea. 40 yhdistyksellä se on osa yhdistyksen vakiintunutta toimintaa. Vuonna 2012 toiminnassa oli mukana yhteensä 188 vapaaehtoista. Henkilökohtaisia asiakaskäyntejä oli yhteensä 8042. Vapaaehtoiset järjestivät 63 ryhmäopetustilaisuutta ja 139 kuuloinfoa, joihin osallistui yhteensä noin 5 500 henkilöä.

Tiedustele kuulolähipalveluaikoja myös suoraan yhdistyksestäsi: Yhdistykset

Tutustu esitteeseen:
Kuulolähipalvelu-esite